Lēti vai ar komfortu – kā lidojat Jūs?

Izveidots: 2017.01.24

Šobrīd, kā nekad virs mākoņiem iet cīņa par maršrutiem, cenām un klientiem. Low-cost (zemo cenu aviokompānijas) – Ryanair, EasyJet, Wizzair, Norwegian turpina iekarot Eiropu. Jau ieņēmuši stabīlu vietu avio tirgū, aviokompānijas turpina attīstīties un augt, piedāvājot saviem klientiem vēl lielāku maršrutu klāstu. Zemo cenu aviobiļetes mūsdienās Eiropā jau ir pierasta lieta. Tas manāmi atspoguļojas uz pasažieru plūsmas – kā liecina statistikas dati, Low-cost aviokompāniju pasažieru skaits palielinās ar katru mēnesi.

Kā liecina www.ceļotlēti.lv statistikas dati, 2016. gadā Low-cost aviokompāniju, tādu kā Ryanair, Wizzair, Norwegian utt., pārdoto aviobiļešu skaits sasniedza 71% no kopēja pārdoto aviobiļešu skaita, savukārt, Premium aviokompāniju (Lufthansa, Turkish airlines, Finnair, AirFrance, KLM, Aeroflot u.t.t.), pārdoto aviobiļešu skaits ir tikai 29%.

Plašākas izvēles iespējas

Lai noturētos konkurences vilnī, Premium aviokompanijām nācās integrēt savu low-cost biznesa modeli, tas ir redzams uz pazīstamu Premium avikompāniju piemēra – EuroWings (Lufthansa), Vueling (British Airways / Iberia), kā arī Transavia (KLM / Air France). Ir jāatzīmē, ka šo sarakstu turpina arī citu aviokompāniju piedāvājumi. Tā, piemēram, Norwegian piedāvā zemu izmaksu reisus uz Ziemeļu Eiropas valstīm, savukārt, Ungārijas aviokompānija Wizzair un Rumānijas avikompānija Blue Air piedāvā zemu izmaksu reisus uz Austrumu Eiropas valstīm. Low-cost aviokompānijas lielākoties piedāvā tikai tiešos reisus – bez pārsešanām. Peļņas avots ir papildus serviss – sēdvietu izvēle, kā arī ēdiens lidojumu laikā ir par papildus samaksu.

Cenas samazina, virzienus paplašina

Stingra konkurence paaugstina cenu samazināšanas iespējas aviobiļešu tirgū. Kā piemēru, var minēt populāro aviomaršrutu: Rīga – Londona, ko piedāvā Rynair, Wizzair, AirBaltic (cenas sākot no 14 eiro), Rīga – Berlīne, ko piedāvā Ryanair un AirBaltic (cenas sākot no 17 eiro). Maršrutu skaits ar zemo izmaksu aviobiļešu piedāvajumiem palielinās pateicoties konkurencei, līdz ar to, Premium aviokompānijas ir spiestas koriģēt savas cenas.

Aviokompānija Rynair 2016/2017 gadā piedāvā 50 maršrutus (to skaitā septiņi vasaras maršruti – Hanja (Krēta), Alikante, Palma de Maljorka, Pafosa, Rodas sala, Trapani, Neapole), no četrām Baltijas lidostām – Rīga (12), Viļņa (18), Kauņa (14) un Tallina (6).

Savukārt, avikompānija Wizzair 2016/2017 gadā piedāvā 37 maršrutus no trīs Baltijas lidostām: Rīga (9), Viļņa (23), Kauņa (5). Ir jāatzīmē, ka šogad Wizzair piedāvā divus jaunus maršrutus – uz Neapoli no Kauņas, un uz Bari no Viļņas, kas ir patīkama ziņa Itālijas cienitājiem.

Lētie lidojumi uz tāliem maršrutiem

Low-cost aviokompāniju mērķis, ir netikai Eiropas virzieni, bet arī tālie maršruti. Tas ir iespējams pateicoties jauno lidmašīnu tipiem – Boeing 787, kā arī Airbus A320 un Boeing 737. Tā piemēram, Euro Wings lidojumiem uz tāliem maršrutiem izmanto Airbus A330 – no Ķelne Bonn uz Bangkoku un Puketi Taizemē, kā arī Maijami, Meksiku un Dominikānas republiku. Euro Wings no 2017.gada piedāvā arī jaunus virzienus – tiešo reisu no Ķelne Bonn uz Havanu un uz Lasvegasu. Ir jāatzīmē arī Norwegian, kas piedāvā daudzus starpkontinentālus lidojumus ar Boeng 787, piemēram no Londonas Gatwick lidostas uz Losandželosu.

Low-cost vai Premium?

Šāda tipa aviokompāniju iedalījums, no praktiskā viedokļa, vairs nav aktuāls. „Daudzi līdz šim svarīgi faktori, šobrīd vairs nav tik būtiski” – atzīmē aviobiļešu tirgus eksperte Tatjana Serkova (Ceļotlēti.lv). „Piemēram, attālums starp krēsliem Lufthansa aviokompānijas lidmašīnās ekonomiskajā klasē ir identisks Ryanair avikompānijas  lidmašīnās, savukārt, aviokompānijai AirBerlin situācija šajā jautājumā vēl sliktāka – attālums starp krēsliem ir ļoti šaurs.” Kas attiecas uz kabīnes bagāžu: „Maksimālie izmēri, kā arī svars Premium aviokompānijām tagad lielākoties ir mazāki nekā Low-cost aviokompānijām”. Ir jāatzīmē arī punktualitāti: „Starp Premium un Low-cost aviokompānijām nav nekādas atšķirības.” Un kas ar drošību? „Drošībai Low-cost aviokompanijas pievērš tik pat lielu uzmanību, kā arī Premium aviokompānijas – balstoties uz starptautiskām prasībām. Ir jāatzīmē arī fakts, ka šobrīd tieši Low-cost aviokompānijas paplašina savu parku, iepērkot jaunas un mūsdienīgas lidmašīnas.”

Neapšaubāmi, Low-cost aviokompānijas iekaroja avio tirgu – ceļojumos izmantot zemo izmaksu aviokompāniju piedāvājumus ir ļoti izdevīgi. Tomēr ir arī jāatzīmē Low-cost aviokompāniju trūkumus, piemēram, dažas aviokompānijas savos maršrutos izmanto lidostas, kas atrodas tālu no pilsētām – Frankfurte Hahn, kā arī Diseldorfa Vize utt. Protams, šajā gadījumā tiek piedāvāts izmantot transfērus. Tomēr, izvēloties Low-cost aviokompāniju pasažierim ļoti uzmanīgi ir jāparbauda izvēlēta maršruta noteikumi un ir jāapmaksā visi papildus pakalpojumi atsevišķi. Svarīgi atzīmēt arī to, kā šobrīd arī Premium aviokompānijas sāka piedāvāt Light paketes, kas ir praktiski identiski Low-cost aviokompāniju piedāvājumiem.

2017-01-24

Vienmēr lētāk, vienmēr ērtāk – Tavs Ceļotlēti.lv!

Vēl labāki piedāvājumi
Saņem labākos un lētākos aviobiļešu piedāvājumus vienu reizi nedēļā